نوشته شده توسط : pari

بهینه سازی چه نقشی در بازاریابی آنلاین دارد؟
بهینه سازی وب سایت به شما کمک می کند تا بازاریابی آنلاین خود را با کمک فرآیند "دیده شده در وب" سرعت بخشید.

همانطور که قبلا توضیح دادم در بازاریابی آنلاین اولین قدم این است که در فضای مجازی دیده شوید. بهینه سازی دقیقا این کار را انجام می دهد. بیشتر ترافیک وب سایت با جستجوی کاربران وب در موتورهای جستجو ایجاد می شود. به بیان ساده، وقتی موضوع خاصی را در اینترنت جستجو می کنید، دو گزینه دارید: یا آدرس وب سایت را می دانید، در این صورت مستقیماً به آن وب سایت می روید. یا می توانید از موتورهای جستجو برای به دست آوردن اطلاعات در مورد آن موضوع خاص استفاده کنید. اینجاست که بهینه سازی مفید است و وب سایت شما را در جای مناسب قرار می دهد.

اولین قدم در بهینه سازی
اولین قدم در بهینه سازی وب سایت، داشتن درک صحیح از کاربران اینترنت است! شما باید به آنچه که کاربران اینترنت معمولاً به دنبال آن هستند، دقت کنید. به عبارت دیگر، خود را جای آنها بگذارید و عبارت مورد نظر آنها را دریافت کنید.

اجازه دهید این موضوع را با یک مثال بهتر توضیح دهم: فرض کنید وب سایتی دارید که خدمات مرتبط با کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. این خدمات می تواند نمونه سوالات، آزمون های آزمایشی، دوره های آموزشی و ... باشد. اگر من (و احتمالاً شما!) به دنبال خدمات مرتبط با کارشناسی ارشد. کنکوری، احتمالاً دارم عبارت نمونه سوالات کارشناسی ارشد یا دوره های کارشناسی ارشد یا آزمون ارشد کنکور را در گوگل جستجو می کنم. به احتمال زیاد هرگز در اینترنت عبارت "کنکور ارشد" را جستجو نمی کنم، زیرا بسیار کلی است و من را به هدف جستجوی من نمی رساند.

در نتیجه مدیر سایت باید به جای «کنکور ارشد» روی بهینه سازی تمرکز کند. این همان چیزی است که به عنوان استراتژی کلمات کلیدی در بهینه سازی شناخته می شود.



:: برچسب‌ها: بهینه سازی ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

سئو چیست؟

کلمه سئو که این روزها زیاد می شنویم مخفف کلمه Search engine optimization است و به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است. در بازار رقابتی امروز، این موتورهای جستجو بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارند. به طور خلاصه، سئو مجموعه ای از قوانین است که می تواند توسط صاحبان وب سایت (یا وبلاگ) برای بهینه سازی و رتبه بندی وب سایت خود در موتورهای جستجو استفاده شود. به علاوه، این یک راه عالی برای افزایش کیفیت وب سایت شما است که آن را دوستانه، سریع تر و آسان تر می کند.

سئو را می توان به عنوان یک چارچوب نیز در نظر گرفت زیرا کل فرآیند دارای تعدادی قانون یا دستورالعمل، مراحل و مجموعه ای از کنترل ها است.

 نیاز به سئو برای وب سایت ما چیست؟

اکثر کاربران موتورهای جستجو احتمالاً روی یکی از 5 پیشنهاد برتر در صفحه نتایج (SERPS) کلیک می کنند، بنابراین برای استفاده از این مزیت و جذب بازدیدکنندگان یا مشتریان وب سایت به فروشگاه آنلاین خود، باید در بالای لیست باشید.
سئو فقط در مورد موتورهای جستجو نیست، بلکه روش های جستجوی خوب، تجربه کاربر و قابلیت استفاده وب سایت را بهبود می بخشد.
کاربران به موتورهای جستجو اعتماد دارند و حضور شما در جایگاه های برتر برای کلمات کلیدی که کاربر جستجو می کند باعث افزایش اعتماد به وب سایت شما می شود.
سئو برای تبلیغات اجتماعی وب سایت شما مناسب است. افرادی که وب سایت شما را با جستجو در گوگل یا یاهو پیدا می کنند، به احتمال زیاد آن را در فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس یا دیگر کانال های رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند.
سئو برای اجرای صحیح یک وب سایت مهم، وب سایت هایی با بیش از یک نویسنده می توانند به طور مستقیم و غیر مستقیم از طریق سئو سود ببرند. مزایای مستقیم آنها افزایش ترافیک موتورهای جستجو است و مزایای غیر مستقیم آنها داشتن یک چارچوب (چک لیست) مشترک برای استفاده قبل از انتشار محتوای سایت است.
سئو می تواند شما را در خط مقدم این رقابت قرار دهد، اگر دو وب سایت چیزی مشترک را بفروشند، این بهینه سازی موتور جستجو باعث می شود که مشتریان بیشتر و فروش بیشتری داشته باشید.



:: برچسب‌ها: سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از ویژگی های میزبان بپردازیم

دامنه های متعدد
اکثر شرکت های میزبانی وب به شما این امکان را می دهند که تعدادی نام دامنه را در یک حساب میزبانی انتخاب کنید. بنابراین اگر قصد دارید چندین وب سایت در یک شرکت میزبان داشته باشید، قبل از خرید این فاکتور را در نظر بگیرید. در این حالت، مدیریت همه دامنه ها در یک هاست آسانتر است زیرا ایجاد و مدیریت یک حساب کاربری برای هر دامنه خسته کننده و زمان بر است!

اگر شما هم مجبور به خرید یک نام دامنه هستید، بهتر است میزبانی را انتخاب کنید که خرید دامنه را نیز ارائه دهد، اما پیشنهاد می کنیم خرید دامنه و خدمات هاست را از هم جدا نگه دارید تا در صورت نیاز به تغییر، دامنه به هاست قدیمی بستگی نداشته باشد. میزبان ها

گواهی SSL
SSL مخفف لایه سوکت امن است که سایت را رمزگذاری می کند تا از اطلاعات شخصی شما و بازدیدکنندگان محافظت کند. انواع مختلفی از گواهینامه های SSL وجود دارد، برخی برای مشاغل و برخی برای افراد. شرکت های میزبان بزرگ گواهینامه SSL را ارائه می دهند. اما شرکت های امنیتی مستقل نیز این نوع گواهی را ارائه می دهند. گواهی SSL به صورت پیش فرض در شرکت های معتبری مانند ایران هاست فعال است. اگر یک شرکت میزبان گواهی SSL ارائه نمی دهد یا گواهی معتبر ندارد، باید یک جایگزین را در نظر بگیرید. امنیت لایه انتقال (TLS) جایگزینی برای SSL است که امنیت بیشتری را فراهم می کند اما به اندازه گواهی SSL محبوب و در دسترس نیست.

ایمیل های متعدد
ممکن است در حال حاضر به بیش از 2 ایمیل شرکت نیاز نداشته باشید. اما همانطور که سایت شما رشد می کند، به ایمیل های بیشتری نیاز خواهید داشت. به همین دلیل مهم است که به دنبال میزبان وب باشید که آدرس های ایمیل بیشتری را با یک نام دامنه ارائه می دهد. البته همیشه می‌توانید این ویژگی چند ایمیل را از شرکت‌های مستقل دریافت کنید، اما مدیریت آن‌ها در یک حساب میزبانی آسان‌تر است.

نرم افزار فروشگاهی
اگر قصد دارید محصولی را در سایت خود بفروشید، نرم افزار فروشگاهی مناسب باید اولویت اول شما باشد که باید هنگام انتخاب بهترین میزبان وب در نظر بگیرید. شما باید مطمئن شوید که پلن هاست از نرم افزار مورد نظر شما پشتیبانی می کند یا نرم افزاری را ارائه می دهد که می توانید در سایت خود از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که نرم افزارهای درون فروشگاهی یک ویژگی استاندارد نیستند، بنابراین در هنگام خرید خدمات هاست تحقیق خود را انجام دهید و مطمئن شوید که هاست وب نیاز شما را برآورده می کند تا بتوانید سایت فروشگاهی خود را به درستی مدیریت کنید.



:: برچسب‌ها: میزبان ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

در این مقاله قصد داریم هاست اشتراکی و سرور مجازی را توضیح دهیم.

هاست اشتراکی چیست؟
در این روش وب سایت شما فضای سرور را با وب سایت های دیگر به اشتراک می گذارد. در تصویر زیر نحوه عملکرد هاست اشتراکی را در مقایسه با سایر انواع هاست مشاهده می کنید:
از آنجایی که سرور را با سایر وب سایت ها به اشتراک می گذارید، این مقرون به صرفه ترین گزینه است. میزبانی مشترک مانند سوار شدن در اتوبوس به جای رانندگی با ماشین شخصی است. اتوبوس ارزان‌تر است، اما باید در تعداد معینی از ایستگاه‌ها توقف کند تا مسافران دیگر را سوار یا پیاده کند!
اگرچه هاست اشتراکی مشکلی ندارد، اما ممکن است با رشد وب سایت خود با مشکل مواجه شوید. افزایش ناگهانی ترافیک سایت بر زمان بارگذاری تأثیر می گذارد و حتی منجر به پیام های خطایی می شود که برای بازدیدکنندگان نمایش داده می شود. عملکرد وب سایت نیز تحت تأثیر ترافیک سایر وب سایت ها در سرور اشتراکی قرار می گیرد. درست مانند زمانی که در اتوبوس هستید، ممکن است ده ها مسافر دیگر در ایستگاه ها پیاده شوند و سرعت خود را کاهش دهند. یا شاید شما و راننده تنها کسانی هستید که در اتوبوس هستید، که باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود اما کنترل کمتری بر کیفیت تجربه سفر دارید!

هاست اشتراکی برای چه سایت هایی مناسب است؟
هاست اشتراکی یک گزینه محبوب برای مبتدیان و سایت های ساده است، مقرون به صرفه است و نیاز به دانش فنی خاصی دارد. اگر این وضعیت مشابه وضعیت فعلی شما است، پس شما کاندیدای خوبی برای هاست اشتراکی هستید. البته بعد از فعالیت و با افزایش بازدید سایت می توانید هاست خود را ارتقا دهید.

سرور مجازی چیست؟
سرور مجازی مرحله بعد از هاست اشتراکی است. در این گزینه یک سرور واقعی به تعدادی سرور مجازی تقسیم می شود. سرور اصلی با سایر وب سایت ها به اشتراک گذاشته می شود، اما هر سایتی سرور مجازی خود را دارد. از آنجایی که سایت های کمتری روی یک سرور قرار دارند، سایت ها سریعتر بارگذاری می شوند.
درک اصولی که بر زمان بارگذاری سایت شما تأثیر می گذارد بسیار مهم است زیرا در نهایت بر نرخ تبدیل سایت شما تأثیر می گذارد.
هاست مجازی به خوبی هاست اختصاصی نیست، اما بهتر از هاست اشتراکی است و به شما به عنوان صاحب سایت کنترل بیشتری می دهد. اگر این گزینه را انتخاب کنید، دسترسی کامل به روت و کنترل بیشتری روی سرور خواهید داشت، اما در صورت داشتن ترافیک زیاد، هاست مجازی نیز محدود است.
می‌توانیم میزبانی مجازی را به تاکسی تشبیه کنیم، زیرا سرعت آن از اتوبوس بیشتر است، اما هنوز تعدادی از مسافران هستند که سفر شما را محدود می‌کنند!
هاست مجازی برای چه سایت هایی مناسب است؟
حتی وب سایت های کوچک و کم بازدید نیز می توانند از میزبانی مجازی بهره مند شوند. اگر سایت شما دارای عناصر بصری زیادی مانند تصاویر و ویدئوهایی است که زمان آپلود را کاهش می دهد، بهتر است به جای هاست اشتراکی، هاست مجازی را انتخاب کنید.



:: برچسب‌ها: هاست اشتراکی و سرور مجازی ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

پیامدهای حملات سایبری به یک سایت چیست؟ در این مقاله به بررسی یامدهای حملات سایبری به یک سایت می پردازیم

خسارت مالی: اگر وب سایت شما منبع درآمد شماست و البته توسط هکرها تسخیر شده است، در واقع تا زمانی که منتشر و فعال شود، پول خود را از دست می دهید. علاوه بر این، در بدترین حالت ممکن است با از دست رفتن اطلاعات خود مواجه شوید.

 از دست دادن اطلاعات: حمله ای با هدف هک کردن یک سایت، این قدرت را دارد که سایت را به طور کامل نابود کند. بنابراین اگر یک وبلاگ شخصی داشته باشید، در واقع خاطرات با ارزش خود را از دست خواهید داد و اگر یک وب سایت تجاری راه اندازی کرده باشید، به این معنی است که تا زمانی که سایت خود بازسازی نشود، نمی توانید حضور آنلاین داشته باشید.

  سرقت اطلاعات: اگر سایت شما توسط بدافزار به خطر بیفتد، هکرها ممکن است اطلاعات مشتری از جمله رمز عبور یا حتی اطلاعات پرداختی را که هنگام خرید آنلاین در سایت شما وارد یا ذخیره شده است، سرقت کنند. گاهی اوقات هکرها صفحات فیشینگ را در وب سایت ما قرار می دهند که ممکن است قانونی به نظر برسد، اما در واقع برای سرقت اطلاعات ایجاد شده اند. حتی ممکن است ایمیل های فیشینگ دریافت کنید که برای سرقت اطلاعات حساس تجاری یا نصب بدافزار در سایت مورد نظر طراحی شده اند.

تغییر مسیر و لینک های مخرب: هکرها می توانند بازدیدکنندگان را از سایت مورد نظر خود به وب سایتی با محتوای مخرب هدایت کنند که احتمال هک شدن را افزایش می دهد. هکرها همچنین می توانند لینک هایی از یک سایت به سایت شما اضافه کنند تا رتبه آن را در موتورهای جستجو افزایش دهند، اگرچه این لینک ها ممکن است به سایت های مخرب و غیر قابل اعتماد هدایت شوند.

 افزودن به لیست سیاه موتورهای جستجو: هدف گوگل تامین امنیت کاربران خود است و به همین دلیل وب سایت های ناامن را در لیست سیاه خود قرار می دهد. در واقع این بدان معناست که اگر سایت شما توسط چنین سایت هایی مورد حمله و هک قرار گیرد، از نتایج جستجوی مرورگر حذف می شود و دیگر در دسترس کاربران نخواهد بود، زیرا به محض اینکه نام سایت شما جستجو شود، اشتباه می شود. ناامن مواجه خواهد شد.



:: برچسب‌ها: حمله سایبری ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

راهکارهای حفظ امنیت سایت کدام اند؟

سیستم مدیریت محتوا، قالب ها و افزونه ها را فقط از منبع اصلی دانلود کنید
متاسفانه دلیل اصلی به خطر افتادن امنیت بسیاری از سایت ها عدم رعایت اصل دریافت سیستم مدیریت محتوا، قالب ها و افزونه ها تنها از منبع اصلی است. ساختار فایل ها را می توان به راحتی تغییر داد و می توان آنها را با بدافزار، پوسته، هرزنامه و... ترکیب کرد. بنابراین، هر فایلی که از منبع غیر اصلی دریافت شود، می تواند حساس و حاوی انواع بدافزارها باشد. اکیدا توصیه می کنیم برای جلوگیری از مشکلات جدی و به خطر انداختن امنیت سایت خود از این اصل پیروی کنید.

از یک رمز عبور قوی استفاده کنید و از آن محافظت کنید
یکی از مواردی که همه بر آن اتفاق نظر دارند و متاسفانه درصد کمی به آن اهمیت می دهند، بحث استفاده از رمز عبور قوی و محافظت از آن است. یک رمز عبور خوب و قدرتمند باید بیش از 8 کاراکتر داشته باشد، ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک - اعداد و کاراکترهای خاص مانند @,%! و شبیه باشید نکته دیگر محافظت و تغییر آن است. اطلاعات حساس باید به طور ایمن محافظت شوند. خوشبختانه، سیستم هایی مانند Bit Locker و مانند آن می توانند از اطلاعات حساس ما مراقبت کنند. موضوع دیگر تغییر دوره ای رمز عبور است که برای محافظت در برابر حملات brute force باید در فواصل زمانی معینی مانند یک بار در ماه تغییر داده شود.

سطح مناسب دسترسی به اطلاعات را تعیین کنید
تعیین سطح دسترسی مناسب به ویژه برای فایل هایی که حاوی اطلاعات کلیدی مانند اطلاعات پایگاه داده هستند، مهم است. در این صورت باید سطح دسترسی به فایل داده شود تا فقط وب سرور و صاحب فایل بتوانند اطلاعات داخل فایل کانفیگ را بخوانند و به هیچ وجه قابل خواندن و نوشتن نباشد. برای سایر فایل ها و دایرکتوری ها باید یک سطح دسترسی معقول و استاندارد تعیین کنیم و از دادن دسترسی سطح بالا خودداری کنیم.

از مسیر ورود به سایت محافظت کنید
استفاده از قابلیت محافظت از مسیر ورود به مدیریت سایت توصیه می شود. این امر در تامین و کمک به امنیت سایت موثر بوده و در برخی موارد حفاظت اولیه را به همراه دارد. فرض کنید در مواردی نام کاربری و رمز عبور سایت شما به دست یک هکر افتاده است، با این کار می توانید از مشاهده مسیر مدیریت توسط هکر جلوگیری کنید. همانطور که در ابتدای بحث گفته شد امنیت 100% نیست اما با انجام امور امنیتی می توان تا حد زیادی از مشکلات امنیتی جلوگیری کرد و در واقع با انجام صحیح و تامین امنیت سایت می توان روی اقدامات انجام شده در شرایط بحرانی حساب کنید. همچنین تجربه نشان داده است که بسیاری از آسیب پذیری های دیگر با پیکربندی امنیتی صحیح پوشانده شده اند. در بحث امنیت، کوچکترین اقلام نیز اهمیت خاص خود را دارند.

محدودیت های دسترسی و مشاهده را تنظیم کنید
امنیت سایت با تنظیم محدودیت های دسترسی تا حد زیادی بهبود می یابد. در سایت ها می توان با اعمال محدودیت هایی مانند تعریف IP از مشاهده یک مسیر یا فایل خاص توسط افراد خاص جلوگیری کرد. در این حالت، به وب سرور دستور داده می شود که در صورتی که IP کاربر غیر از مقدار یا مقادیر تعریف شده باشد، با پیام ممنوع یا دسترسی ممنوع است. امکان استفاده از این قابلیت در وب سرورهای تحت لینوکس و ویندوز وجود دارد و به راحتی می توان از آن استفاده کرد. پیشنهاد می کنیم از امکان محدودیت IP به خصوص در مسیر مدیریت سایت خود استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: امنیت سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

در این مقاله به چند اصطلاح رایج در طراحی سایت می پردازیم.
سئو چیست؟
SEO مخفف Search Engine Optimization است، همه ما از موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ برای یافتن عباراتی که می خواهیم استفاده می کنیم، حقیقت این است که موتورهای جستجو فقط یک ربات هستند نه یک انسان، بنابراین باید از اصول خاصی برای ساخت محتوا استفاده کنیم. وب سایت ما برای آنها قابل درک است و سعی کنید با استفاده از تکنیک های مختلف در بالای نتایج جستجو قرار بگیرید.
به عنوان یک طراح و برنامه نویس وب سایت، باید از تگ های HTML و موارد دیگری استفاده کنید که محتوای سایت را برای موتورهای جستجو قابل درک می کند. در صورت تمایل می توانید با یک جستجوی ساده (جستجوی سئوی درون صفحه) اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

طراحی ریسپانسیو چیست؟
تا چند سال پیش گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در همه جا وجود نداشتند و مردم فقط با استفاده از رایانه خود در اینترنت گشت و گذار می‌کردند، اما امروزه تعداد زیادی از بازدیدکنندگان یک وب‌سایت از طریق تلفن همراه خود در اینترنت جستجو می‌کنند.
بنابراین وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شود که کاربر بتواند به راحتی مطالب را در دستگاه هایی با صفحه نمایش کوچکتر مشاهده کند، یکی از راه هایی که می توانید این قابلیت را در صفحات سایت خود فعال کنید، استفاده از طراحی وب ریسپانسیو است.
در این تکنیک اندازه صفحات وب متناسب با اندازه صفحه نمایش دستگاه تغییر می کند و به گونه ای نمایش داده می شود که محتوای سایت به خوبی قابل مشاهده و قابل استفاده باشد.

هاست چیست؟
به زبان ساده، هاست به فضایی بر روی سرور اطلاق می شود که می توانید اطلاعات و فایل های سایت خود را در آن آپلود و نگهداری کنید، هاست نیاز به تمدید ماهانه یا سالانه (بسته به ارائه دهنده) دارد و در صورت عدم پرداخت هزینه. دسترسی شما به هاست قطع می شود و سایر کاربران نمی توانند سایت شما را مشاهده کنند.

شرکت های زیادی هستند که در ایران هاست ارائه می کنند، به عنوان مثال یکی از این شرکت ها که خدمات و پشتیبانی خوبی در این زمینه ارائه می دهد، شرکت نتافراز است که می توانید هاست مورد نیاز وب سایت خود را از این شرکت تهیه کنید.

دامنه چیست؟
زمانی که می خواهید یک سایت را مشاهده کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL آن را در مرورگر خود وارد کنید. این URL دامنه نامیده می شود. و برند یک وب سایت است پس بهتر است در انتخاب دامنه سایت خود دقت کنید و نام مناسبی برای سایت خود انتخاب کنید.

همچنین باید هزینه ای سالانه برای دامنه پرداخت کنید که بسته به نوع پسوند دامنه متفاوت است (مثلاً دامنه های ir بسیار ارزان تر از دامنه های com.) هستند. معمولا شرکت های هاستینگ دامنه نیز ارائه می دهند، پس خرید کنید شما همچنین می توانید از طریق همان شرکتی که میزبان آن است برای دامنه اقدام کنید.



:: برچسب‌ها: اصطلاحات طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

وب سایت های زیادی در سراسر جهان وجود دارد، اما هیچ کدام از آنها 26 سال قدمت ندارند. اولین وب سایت جهان، W3، در 6 آگوست 1991 متولد شد. این وب سایت که توسط تیم برنرز لی توسعه یافته است، هنوز در http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html موجود است. در دسترس.
همانطور که با مراجعه به آدرس اینترنتی اولین سایت دنیا مشخص است، این سایت و سایر وب سایت های اولیه که از همان سایت پیروی می کردند، طراحی خاصی نداشتند و از عناصری مانند تصویر، ترکیب رنگ یا فایل صوتی استفاده نمی کردند. به تدریج با معرفی مرورگرهای مختلف توسط نت اسکیپ و مایکروسافت که بازیگران اصلی دوران جنگ مرورگرها در این سال ها بودند، با استفاده از عواملی چون جاوا اسکریپت و HTML، نحوه طراحی گرافیکی و شکل دهی و رندر صفحات وب هموارتر شد. به نظر می رسد که مایکروسافت تأثیر زیادی در این امر داشته است. در سال 2000، با معرفی اولین نسخه اینترنت اکسپلورر برای سیستم های مک که به طور کامل از HTML 4.1 و CSS 1 پشتیبانی می کرد، انقلاب عظیمی در مرورگرها و طراحی سایت به وجود آمد. جالب است بدانید که این اولین مرورگری بود که به طور کامل از فرمت تصویر PNG پشتیبانی می کرد.

مشاغل مرتبط با طراحی وب سایت چیست؟
علاوه بر خود طراحان وب سایت، برای موفقیت و درخشش یک وب سایت در نتایج گوگل، افراد زیادی باید در توسعه و نگهداری آن مشارکت داشته باشند. در واقع، طراحی یک وب سایت تنها آغاز یک فرآیند عالی برای سودآوری یک سایت است.

هنگام راه اندازی یک کسب و کار آنلاین، ابتدا باید یک وب سایت خوب طراحی کنید. در این فرآیند علاوه بر طراح وب، باید با کارشناسان دیگر نیز همکاری داشته باشید. در ادامه در قالب لیستی به بررسی مشاغل و تخصص های مربوط به راه اندازی و نگهداری سایت می پردازیم.

شما به یک طراح گرافیک نیاز دارید تا دکمه ها، چیدمان و لوگوی مناسب را برای شما طراحی کند.
یک متخصص بازاریابی دیجیتال به شما می گوید که از چه استراتژی هایی استفاده کنید تا همیشه با استفاده از تکنیک های بازاریابی آنلاین، بیشترین ترافیک را به سایت خود هدایت کنید.
یک متخصص کپی رایتینگ کسی است که به شما کمک می کند محتوای مرتبط ایجاد کنید و هدف SEO خود را دنبال کنید. همانطور که می دانید امروزه یکی از مهم ترین ابزارها برای افزایش ترافیک موثر به سایت، محتوای مناسب و استفاده از کلمات مناسب است. یک متخصص تولید محتوا در کنار یک متخصص دیجیتال مارکتینگ می تواند حضور شما را در صفحه اول گوگل تضمین کند. البته برای بهتر و موثرتر جلوه دادن محتوای خود می توانید از یک فرد به عنوان متخصص سئو نیز استفاده کنید.
طراح UI یکی دیگر از مشاغل مرتبط با طراحی و نگهداری سایت است. این شخص می تواند در ایجاد معماری اطلاعات، طراحی کاربر محور، طراحی جذاب و همچنین بهبود عناصر ظاهری سایت به شما کمک زیادی کند.
همانطور که می بینید طراحی سایت به دانش فنی و یادگیری اصول کدنویسی و سایت آنلاین محدود نمی شود. در این روش، یا باید تمام تخصص ها را داشته باشید، یا تیمی از متخصصان با دانش فنی مناسب ایجاد کنید.



:: برچسب‌ها: مشاغل طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

در طراحی سایت چه اصولی باید رعایت شود؟ در این مقاله به بررسی برخی از اصول طراحی سایت اشاره می کنیم
ریتم

ریتم به تکرار عناصر مهم در صفحه اصلی اشاره دارد تا بتوانید در سایت خود انسجام ایجاد کنید. به عنوان مثال، شما می توانید با یک کار ساده مانند استفاده از لوگوی خود در تمام محتوا یا استفاده از فونت یک دست، ریتمی ثابت ایجاد کنید که استفاده از وب سایت شما را برای مخاطبان بسیار آسان می کند و از شلوغی و سردرگمی جلوگیری می کند. ازشون اجتناب کن.

سلسله مراتب
همانطور که معمولاً هنگام چیدن و مرتب کردن اقلام با موارد بزرگتر شروع می کنیم، در طراحی سایت نیز باید از سلسله مراتب استفاده کنیم. به عنوان مثال، شما هرگز نام کسب و کار خود را در پایین صفحه وب سایت خود قرار نمی دهید. بر این اساس، پس از نام تجاری و لوگوی سایت خود، عناوین اصلی و موضوعاتی که قرار است در هر صفحه از سایت در مورد آنها صحبت کنید را به ترتیب فهرست کنید. در همان ابتدای صفحه باید به مخاطبان خود نشان دهید که در چه زمینه ای تخصص دارید.

فضای سفید
در طراحی هنری و قرار دادن عناصر (ترکیب بندی) فضاهایی که خالی هستند به فضای سفید معروف هستند، فضای سفید می تواند نقش بسیار مهمی در طراحی بصری وب سایت داشته باشد. اگر کل صفحه وب سایت خود را پر کنید، این کار به ایجاد آلودگی بصری کمک می کند و به هم ریختگی باعث سردرگمی مخاطبان می شود و بلافاصله سایت شما را ترک می کند، بنابراین باید بدانید که به عنوان یک طراح وب سایت باید از فضای خالی کافی استفاده کنید تا وب سایت شما شلوغ و بی هدف نیست
تمامیت
یکپارچه سازی زمانی اتفاق می افتد که تمام عناصر دیگر ذکر شده در بالا با هم جمع شوند تا یکپارچگی ایجاد کنند. این ادغام به مخاطب اجازه می دهد تا به راحتی با وب سایت شما ارتباط برقرار کند.
ممکن است در ابتدا نتوانید طراحی وب سایت خود را یکپارچه کنید و ممکن است لازم باشد چندین بار این کار را انجام دهید تا یکپارچگی مورد نیاز را ایجاد کنید، اما هنگامی که یکپارچه شدید، متوجه خواهید شد که کدام عناصر. آنها در طراحی وب سایت شما ضروری هستند، که به شما امکان می دهد موارد غیر ضروری را حذف کنید تا بتوانید سایتی یکپارچه داشته باشید که توجه مخاطبان خود را به خود جلب کند.



:: برچسب‌ها: اصول طراحی ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

وب چیست؟
شبکه جهانی وب یا به اختصار www، بخشی از اینترنت است و دارای منابعی از صفحات وب است که هر یک دارای URL خاصی هستند و توسط آنها مسیریابی می شوند. کاربر می تواند با وارد کردن صفحه وب مورد نظر در مرورگر به صفحه وب دسترسی پیدا کند. آدرس وب سایت شما دارای چندین بخش است:

پروتکل (http یا ftp)
www (محیط خدمات اینترنتی)
نام دامنه یا نام سایت
پسوندهای دامنه (com .org، .ir، .net و…)
این قسمت حاوی اطلاعات سایت است و صفحه اصلی سایت index.html نام دارد که شامل متون و تصاویری است که طراح سایت نحوه چیدمان آن را تعیین می کند.

وظایف یک طراح وب چیست؟
وظایف یک طراح وب بستگی به این دارد که چه بخشی از سایت را عهده دار طراحی و ساخت آن است. راه اندازی یک وب سایت حرفه ای به دو تیم یا دو نفر نیاز دارد. تیمی برای طراحی شکل و ظاهر سایت و تیمی برای طراحی کد سرور و کدهایی که برای کاربران قابل مشاهده نیست.

انواع طراحی سایت چیست؟
در این مقاله قصد داریم انواع طراحی سایت را بررسی کنیم. سایت ها به دو دسته کلی وب سایت استاتیک و وب سایت پویا تقسیم می شوند.

در سایت های استاتیک یا استاتیک:
فقط قسمت جلو انجام می شود یعنی مطالب سایت فقط یک بار جمع آوری می شود و هر صفحه از سایت جداگانه طراحی و بارگذاری می شود. در این سایت ها هرگونه تغییر باید توسط طراح و کارشناس سایت انجام شود. این مدل معمولاً برای طراحی وب سایت های ارجاعی (که محتوای آنها برای مدت طولانی تغییر نمی کند) استفاده می شود.

سایت پویا:
در طراحی این سایت ها هم جلو و هم پشت برنامه ریزی می شود. سایت های پویا نیاز به تغییر مداوم محتوا دارند و با توجه به کاربرد سایت طراحی و توسعه می یابند. در سایت های داینامیک، برنامه نویس مسئولیت پویایی وب سایت را بر عهده دارد و باید اسکریپتی طراحی کند تا سایت کاملاً پویا باشد.

اما آنچه در زیر می آید بررسی این سوال کلی است که "کاربرد طراحی وب چیست و هدف از طراحی آن چه می تواند باشد؟" در دنیای امروز، یک سایت تقریبا برای هر هدفی طراحی شده است تا به عنوان پایگاه اطلاعاتی، فروش و غیره مورد استفاده قرار گیرد. موفق ترین این سایت ها آنهایی هستند که اصول طراحی و بهینه سازی سایت را برای نمایش مطالب به مخاطبان خود رعایت کرده اند. طراحی و ساخت یک وب سایت کارآمد و موفق باعث می شود که جدیدترین محصولات با مشخصات کامل آنها در کمترین زمان ممکن در اختیار مخاطبان قرار گیرد که این امر موجب رشد مشتریان و افزایش سود فعالیت اقتصادی می شود.



:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 | نظرات ()