نوشته شده توسط : pari

استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک کدام است؟

 

استراتژی بازاریابی دیجیتال بخش مهمی از آمیخته بازاریابی کلی یک کسب و کار است، صرف نظر از اندازه آن و اینکه آیا آن کسب و کار آنلاین انجام می دهد یا نه.

 

بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک برای یک شرکت محلی می‌تواند شامل بسیاری از روش‌های تبلیغات محلی آفلاین باشد، اما به منظور به حداکثر رساندن فروش در اقتصاد امروز، باید بخش سالمی از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال را نیز شامل شود. یک کسب‌وکار کوچک که بیشتر یا تمام کارهای خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهد، باید از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال استفاده کند که به کاربران آنلاین کمک می‌کند آن را ببینند.

چندین حوزه اصلی بازاریابی آنلاین وجود دارد که مورد توجه یک تجارت کوچک است. برخی از آنها برای مشاغل محلی و آفلاین اهمیت بیشتری دارند، در حالی که برخی دیگر برای کسانی که به طور انحصاری آنلاین فعالیت می کنند مؤثرتر هستند. بسیاری از کسب و کارها در حوزه های مختلفی از بازاریابی کسب و کارهای کوچک در اینترنت شرکت می کنند.

 

کدام استراتژی بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار کوچک من بهترین است؟

به مشتریان خود نگاهی بیندازید و مشخص کنید که آنها وقت خود را در کجا می گذرانند. پایگاه مشتری دیجیتال شما ممکن است مخاطب متفاوتی نسبت به هدف گیری شما باشد. زمانی که تصمیم می گیرید کدام استراتژی بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید، بودجه شما عامل مهمی خواهد بود.

وقتی تصمیم می گیرید کدام استراتژی بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار شما بهترین است، از آزمایش چند روش مختلف نترسید. به نتایج نگاهی بیندازید تا ببینید کدام روش‌ها برای مشتریان شما مؤثرتر هستند و مطمئن شوید که بازده سرمایه گذاری (ROI) مثبتی دریافت می‌کنید. اندازه‌گیری برخی استراتژی‌ها ممکن است دشوار باشد، اما با روش اندازه‌گیری خود سازگار باشید - یک پیشنهاد این است که درآمد شرکت در طول تلاش‌های بازاریابی خاص را با درآمد حاصل از اجرای سایر کمپین‌های بازاریابی مقایسه کنید.

گروه فناوران وب تکیران



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

شروع طراحی وب

در سال 1989، زمانی که تیم برنرز لی در سرن کار می کرد، پیشنهاد ایجاد یک پروژه فرامتن جهانی را داد که بعداً به عنوان وب جهانی شناخته شد. در طول 1991 تا 1993 شبکه جهانی وب متولد شد. صفحات فقط متنی را می‌توان با استفاده از یک مرورگر ساده در حالت خط مشاهده کرد. در سال 1993 مارک اندرسن و اریک بینا مرورگر موزاییک را ایجاد کردند. در آن زمان مرورگرهای متعددی وجود داشت، با این حال اکثر آنها مبتنی بر یونیکس و طبیعتاً متن سنگین بودند. هیچ رویکرد یکپارچه ای برای عناصر طراحی گرافیکی مانند تصاویر یا صداها وجود نداشت. مرورگر موزاییک این قالب را شکست. W3C در اکتبر 1994 ایجاد شد تا "با توسعه پروتکل‌های مشترکی که تکامل آن را ارتقا می‌دهد و قابلیت همکاری آن را تضمین می‌کند، وب جهانی را به پتانسیل کامل خود هدایت کند." می توانست اثر شبکه جهانی وب را به عنوان یک کل تغییر دهد. W3C به تعیین استانداردها ادامه می دهد، که امروزه با جاوا اسکریپت و سایر زبان ها قابل مشاهده است. در سال 1994 آندرسن شرکت ارتباطات موزائیک را تشکیل داد که بعداً به عنوان نت اسکیپ ارتباطات، مرورگر نت اسکیپ 0.9 شناخته شد. نت اسکیپ تگ های HTML خود را بدون توجه به فرآیند استانداردهای سنتی ایجاد کرد. به عنوان مثال، Netscape 1.1 دارای برچسب هایی برای تغییر رنگ پس زمینه و قالب بندی متن با جداول در صفحات وب بود. در طول سال های 1996 تا 1999، جنگ مرورگرها آغاز شد، زیرا مایکروسافت و نت اسکیپ برای تسلط نهایی بر مرورگر با هم مبارزه کردند. در طول این مدت، بسیاری از فناوری‌های جدید در این زمینه وجود داشت، به‌ویژه Cascading Style Sheets، JavaScript و Dynamic HTML. در کل، رقابت مرورگرها منجر به خلاقیت های مثبت بسیاری شد و به تکامل طراحی وب با سرعتی سریع کمک کرد.

 

تکامل طراحی وب سایت

در سال 1996، مایکروسافت اولین مرورگر رقابتی خود را منتشر کرد که با ویژگی ها و برچسب های HTML خاص خود کامل بود. همچنین اولین مرورگری بود که از شیوه نامه ها پشتیبانی می کرد، که در آن زمان به عنوان یک تکنیک تالیف مبهم دیده می شد و امروزه یکی از جنبه های مهم طراحی وب است. نشانه گذاری HTML برای جداول در ابتدا برای نمایش داده های جدولی در نظر گرفته شده بود. با این حال، طراحان به سرعت به پتانسیل استفاده از جداول HTML برای ایجاد طرح‌بندی‌های پیچیده و چند ستونی پی بردند که در غیر این صورت ممکن نبود. در این زمان، به نظر می رسید که طراحی و زیبایی شناسی خوب بر ساختار نشانه گذاری خوب اولویت دارد و توجه کمی به معناشناسی و دسترسی به وب می شد. سایت‌های HTML در گزینه‌های طراحی خود محدود بودند، حتی با نسخه‌های قبلی HTML. برای ایجاد طرح‌های پیچیده، بسیاری از طراحان وب مجبور بودند از ساختارهای جدول پیچیده استفاده کنند یا حتی از تصاویر GIF خالی استفاده کنند تا سلول‌های خالی جدول را متوقف کنند.CSS در دسامبر 1996 توسط W3C برای پشتیبانی از ارائه و طرح‌بندی معرفی شد. این به کد HTML اجازه می‌دهد تا معنایی باشد نه معنایی و نمایشی، و دسترسی به وب را بهبود بخشید، طراحی وب بدون جدول را ببینید.

 

در سال 1996، فلش (در ابتدا با نام FutureSplash شناخته می شد) توسعه یافت. در آن زمان، ابزار توسعه محتوای Flash در مقایسه با الان، نسبتاً ساده بود، با استفاده از طرح‌بندی و ابزارهای ترسیمی، پیش‌نمای محدودی برای ActionScript و یک جدول زمانی، اما به طراحان وب امکان داد تا فراتر از HTML، GIF‌های متحرک و جاوا اسکریپت بروند. . با این حال، از آنجایی که Flash به یک افزونه نیاز داشت، بسیاری از توسعه دهندگان وب از ترس محدود کردن سهم بازار خود به دلیل عدم سازگاری، از استفاده از آن اجتناب کردند. در عوض، طراحان به انیمیشن‌های گیف (اگر به‌کلی استفاده از موشن گرافیک را کنار نمی‌گذاشتند) و جاوا اسکریپت برای ویجت‌ها بازگشتند. اما مزایای فلش باعث شد تا در بین بازارهای هدف خاص به اندازه کافی محبوب شود تا در نهایت به اکثر مرورگرها برسد و به اندازه کافی قدرتمند باشد که برای توسعه کل سایت ها مورد استفاده قرار گیرد.

 

همه شما عزیزان میتوانید برای طراحی سایت ، ساخت سایت ، خرید سایت ، گوگل ادز و مشاوره رایگان با گروه تکیران در ارتباط باشید .

 

 



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

طراحی بازاریابی و ارتباطات

طراحی بازاریابی و ارتباطات در یک وب سایت ممکن است مشخص کند که چه چیزی برای بازار هدف آن کار می کند. این می تواند یک گروه سنی یا رشته خاصی از فرهنگ باشد. بنابراین طراح ممکن است روندهای مخاطبان خود را درک کند. طراحان همچنین ممکن است نوع وب‌سایتی را که طراحی می‌کنند، بدانند، به این معنا که برای مثال، ملاحظات طراحی وب‌سایت تجاری (B2B) ممکن است با وب‌سایت مورد نظر مصرف‌کننده مانند یک وب‌سایت خرده‌فروشی یا سرگرمی تفاوت زیادی داشته باشد. ممکن است برای اطمینان از اینکه زیبایی شناسی یا طراحی کلی یک سایت با وضوح و دقت محتوا یا سهولت ناوبری وب، به ویژه در یک وب سایت B2B، در تضاد نیست، بررسی های دقیقی انجام شود. طراحان همچنین ممکن است شهرت مالک یا کسب و کاری را که سایت نشان می دهد در نظر بگیرند تا مطمئن شوند که آنها به خوبی به تصویر کشیده می شوند.

 

طراحی تجربه کاربری و طراحی تعاملی

درک کاربر از محتوای یک وب سایت اغلب به درک کاربر از نحوه عملکرد وب سایت بستگی دارد. این بخشی از طراحی تجربه کاربری است. تجربه کاربر به چیدمان، دستورالعمل های واضح و برچسب گذاری در یک وب سایت مربوط می شود. اینکه کاربر چگونه می‌تواند در یک سایت تعامل داشته باشد، به خوبی به طراحی تعاملی سایت بستگی دارد. اگر کاربر مفید بودن وب سایت را درک کند، به احتمال زیاد به استفاده از آن ادامه خواهد داد. کاربرانی که در استفاده از وب‌سایت ماهر و به خوبی آشنا هستند، ممکن است رابط وب‌سایتی متمایزتر، در عین حال کمتر بصری یا کمتر کاربرپسندتر را مفید بدانند. با این حال، کاربران با تجربه کمتر احتمال کمتری دارند که مزایا یا سودمندی یک رابط وب سایت کمتر بصری را ببینند. این امر گرایش به تجربه کاربر جهانی تر و دسترسی آسان تر را برای پذیرش هرچه بیشتر کاربران بدون توجه به مهارت کاربر ایجاد می کند. بیشتر طراحی تجربه کاربر و طراحی تعاملی در طراحی رابط کاربری در نظر گرفته می شود.

 

اگر مهارت های زبان برنامه نویسی پیشرفته نباشد، توابع تعاملی پیشرفته ممکن است به پلاگین نیاز داشته باشند. انتخاب اینکه آیا از تعاملی که به پلاگین نیاز دارد یا نه استفاده کنید، یک تصمیم مهم در طراحی تجربه کاربر است. اگر افزونه در اکثر مرورگرها از پیش نصب نشده باشد، این خطر وجود دارد که کاربر نه دانش و نه حوصله نصب یک افزونه را فقط برای دسترسی به محتوا داشته باشد. اگر این تابع به مهارت‌های زبان برنامه‌نویسی پیشرفته نیاز دارد، ممکن است در مقایسه با میزان پیشرفتی که عملکرد به تجربه کاربر اضافه می‌کند، کدنویسی در زمان یا هزینه بسیار پرهزینه باشد. همچنین این خطر وجود دارد که تعامل پیشرفته با مرورگرهای قدیمی یا پیکربندی های سخت افزاری ناسازگار باشد. انتشار عملکردی که به طور قابل اعتماد کار نمی کند به طور بالقوه برای تجربه کاربر بدتر از عدم تلاش است. این به مخاطبان هدف بستگی دارد که آیا به احتمال زیاد مورد نیاز یا ارزش ریسک وجود دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت ما به نشانی https://tekiran.com/ مراجعه کنید



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

پیاده سازی استراتژی ها بیشتر طول می کشد، اما حرفه ای بودن نویسنده آزاد را به نمایش می گذارد:

• از زبانی فراگیر برای استقبال از خوانندگان متنوع در مقالات خود استفاده کنید.

• بر روی چند مورد خاص تمرکز کنید، درک خود را از آنها توسعه دهید، و نمونه کارهای خود را با مقالاتی بسازید که آن موضوعات را به روش های مختلف بررسی می کنند. انجام این کار تخصص و دانش شما را در یک زمینه نشان می دهد. همیشه یک ویژگی جذاب در یک نویسنده است. علاوه بر این، گسترش تخصص نوشتن شما در نهایت پاداش است!

• مقالات طولانی تر و عمیق تر در مورد موضوعات انتخابی خود بنویسید. به مشتریان خود نشان دهید که تحقیقات خود را انجام داده اید و می توانید مقالات آموزنده و مفصلی را در اختیار خوانندگان آنها قرار دهید. مشتریان از این محتوا برای بازگرداندن خوانندگان به وب سایت خود، تشویق مشتریان به خرید یک محصول یا تبلیغ خدمات استفاده می کنند. مقالات آگاهانه و به خوبی تحقیق شده واقعا برای مشتریان مهم هستند.

• برای نشان دادن حرفه ای بودن، منابع خود را ذکر کنید. گنجاندن مراجع با تحقیق همراه است. اگر از کارهای دیگران برای کمک به نوشتن مقالات خود استفاده کرده اید، به درستی به آن منابع استناد کنید. نویسندگان آن محتوا، مطالعه یا منابع دیگر شایسته اعتبار هستند. ارائه ارجاعات نشان می‌دهد که به کار دیگران احترام می‌گذارید و به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک متخصص نویسندگی که از لحاظ اخلاقی و شفاف کسب‌وکار خود را انجام می‌دهد، اعتبار بسازید.

• برای تولید کیفیت ثابت تلاش کنید. اگر مشتریان شما در گذشته به دلیل علاقه مندی به استفاده از زبان، سبک نوشتاری یا دقت شما از شما محتوا خریده اند، این سطح از کیفیت را در تمام قطعاتی که تولید می کنید حفظ کنید. اگر مشتریان از شما انتظار کیفیت ثابتی داشته باشند، در استخدام مجدد شما تردید نخواهند کرد.

شغل نویسندگی آزاد شما ممکن است یک کنسرت جانبی یا یک سرگرمی باشد، اما رفتار با آنها مانند یک شغل اصلی یا تمام وقت باعث می شود کار رضایت بخش تر و با درآمد بهتری داشته باشید. و اگر نویسندگی آزاد شغل اصلی شماست، هر چه حرفه ای بودن را به مشتریان نشان دهید، حرفه ای قوی تر می توانید در یک صنعت رقابتی ایجاد کنید.

منبع: https://tekiran.com/



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

اهمیت مطالب مندرج در سایت

 

محتوا آهنربای وب سایت شما است و مسلماً مهمترین ابزار برای کمک به دستیابی به اهداف بازاریابی شرکت شما است. چه به دنبال یک طراحی مجدد کامل وب سایت باشید یا فقط بخواهید در سایت فعلی خود بهبودهایی ایجاد کنید، داشتن یک استراتژی محتوای قوی بسیار مهم است.

یک استراتژی محتوا، برنامه های شما را برای چه، مکان و زمان ایجاد محتوا هدایت می کند. محتوا دلیل بازدید مردم از وب سایت شما است و هر طراحی مجدد باید با رویکرد اول محتوا انجام شود. حتی محتوای جامد نیز با گذشت زمان پیر می‌شود، بنابراین اگر مدتی است که محتوای وب‌سایت خود را لمس نکرده‌اید، احتمالاً به‌روزرسانی است. ما برخی از مراحل کلیدی را برای ایجاد یک استراتژی قوی و متمرکز بر مشتری برای محتوای وب سایت شما بیان کرده ایم.

1. پیشنهاد ارزش منحصر به فرد خود را شناسایی کنید

وب سایت شما باید به چرایی و چگونگی شرکت شما پاسخ دهد و توضیح دهد که چگونه خدمات و فرآیند شما ارزشی برای مشتریان شما فراهم می کند. ارزش پیشنهادی شما باید به این موارد بپردازد و باید از سایر شرکت های صنعت منحصر به فرد باشد تا بتوانید خود را از رقبای خود متمایز کنید. از این به عنوان مبنایی برای محتوایی که برای وب سایت خود ایجاد می کنید استفاده کنید. ارزش پیشنهادی منحصر به فرد شما باید در وب سایت شما برجسته باشد و در سراسر محتوای شما وجود داشته باشد. اطمینان از اینکه محتوای شما هدفمند و مرتبط با افرادی است که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، برای موفقیت سایت شما بسیار مهم است.

2. ممیزی محتوای وب سایت را انجام دهید

قبل از ایجاد محتوای جدید، مشخص کنید که در حال حاضر چه محتوایی دارید و کجا حفره هایی را می بینید که باید پر شوند. چه محتوایی باید دوباره نوشته شود؟ چه قطعاتی از محتوا عملکرد خوبی دارند و ممکن است به کار زیادی نیاز نداشته باشند؟ تمام محتوایی را که در حال حاضر دارید مستند کنید و سپس مشخص کنید چه چیزی می تواند باقی بماند، چه چیزی باید به روز شود و چه چیزی باید ادامه یابد. این به شما تصویر واضحی از مقدار محتوای جدیدی که باید ایجاد کنید و از کجا شروع کنید به شما می دهد.

3. هر یک از شخصیت های خود را هدف قرار دهید

هنگام ایجاد محتوای وب سایت، شرکت ها اغلب به آنچه می خواهند بگویند به جای آنچه مخاطبانشان می خواهند بخوانند، فکر می کنند. ایجاد محتوا برای وب سایت خود با در نظر گرفتن مخاطبان مختلف و فکر کردن به آنچه که برای آنها مهم است ضروری است، زیرا محتوای شما واقعاً برای این افراد است. پرسونای خریدار به شما کمک می کند تا به صورت بصری نوع افرادی را که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید و درک بهتری از رفتار خریدار داشته باشید. با تعیین شخصیت های خریدار کلیدی خود، می توانید محتوای شخصی سازی شده ای ایجاد کنید که هدفمند و مرتبط با علایق، نیازها و اهداف آنها باشد. محتوای شما برای پاسخ به سؤالات آنها، آموزش آنها در مورد موضوعات صنعتی و پرداختن به نکات دردناک آنها است. به یاد داشته باشید که شما بیش از یک مخاطب دارید و وب سایت شما باید محتوایی داشته باشد که برای هر یک از آنها پاسخگو باشد. علاوه بر مشتریان بالقوه، باید محتوای وب سایتی ایجاد کنید که برای مشتریان، کارمندان احتمالی، شرکای تجاری، رسانه ها و غیره طراحی شده باشد.

گروه فناوران وب تکیران در تمامی مراحل طراحی سایت، ساخت سایت، تبلیغات گوگل و... با شما خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

بازایابی

 

بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک جدید، انرژی زیادی را روی محصولات و خدمات خود متمرکز می‌کنند، که نمی‌دانند موفقیت فقط از چیزی که کسب‌وکار ارائه می‌دهد نیست. با این حال، موفقیت از توانایی دستیابی به مشتریان و ترغیب آنها به خرید ناشی می شود. بازاریابی یک عنصر حیاتی برای موفقیت کسب و کارهای کوچک است.

قبل از اینترنت، بازاریابی، به ویژه برای توده ها، دشوار و گران بود. اینترنت این را تغییر داده است. با این حال، این بدان معنا نیست که در کنار بازاریابی اینترنتی جایی برای روش های بازاریابی سنتی وجود ندارد.

بازاریابی چیست؟

بازاریابی اساساً هر کاری است که برای تبلیغ کسب و کار خود انجام می دهید تا مشتریان و مشتریان را برای خرید از شما ترغیب کنید، از جمله تبلیغات، تبلیغات، فروش، رسانه های اجتماعی، تجارت و توزیع. خوشبختانه با رشد اینترنت، شما دو دسته بازاریابی دارید که زمان و دلار بازاریابی خود را در آن صرف می کنید: بازاریابی سنتی و بازاریابی اینترنتی.

یک نبرد مداوم در مورد اینکه کدام روش بهترین است وجود دارد. حقیقت این است که هر دو روش می توانند مفید باشند و دلیلی برای انتخاب یکی از دیگری وجود ندارد. با این حال، کلید دانستن اینکه زمان و پول بازاریابی خود را کجا خرج کنید، درک بازار هدف، بهترین راه برای دستیابی به آنها و مزایا و معایب هر نوع بازاریابی است.

 

کدام نوع بازاریابی بهتر است؟

بسیاری از کسب و کارها به یک شکل بازاریابی نسبت به دیگری متکی هستند و معتقدند یکی بهتر از دیگری است. در حالی که یک روش ممکن است در به دست آوردن نتایج موثر باشد، این بدان معنا نیست که ادغام گزینه های دیگر نمی تواند آنقدر موثر باشد. به عنوان مثال، یک تبلیغ تلویزیونی ممکن است بالقوه‌های زیادی را به همراه داشته باشد، اما همین آگهی در یوتیوب نیز می‌تواند با پول کمتری انجام شود.

سوال واقعا این نیست که چه نوع بازاریابی بهترین است، بلکه سوال این است که چه نوع بازاریابی بهترین راه را برای رسیدن به بازار شما و ترغیب آنها به خرید ارائه می دهد؟ احتمال وجود دارد که استراتژی هایی در بازاریابی سنتی و اینترنتی وجود داشته باشد که کارساز باشد. برای اینکه بدانید کدام گزینه برای کسب و کار شما بهترین است، باید هنگام ایجاد طرح بازاریابی خود، تحقیقات بازار انجام دهید تا بدانید بازار شما چه کسی است و کجا می‌توانید آن‌ها را هم به صورت آنلاین و هم در خارج از اینترنت پیدا کنید.

گروه فناوران وب تکیران بر این باور اعتقاد راسخ دارد که موفقیتش ارتباط تنگاتنگ با موفقیت مشتریانش دارد ، با این باور و با بهره گیری از متخصصان مجرب و توانمند در زمینه فناوری تکنولوژی و خدمات وب و همچنین با بوجود اوردن ارتباط نزدیک با مشتریها قادر خواهیم بود نیازهای مشتریان را بخوبی متوجه و ارزیابی نماییم و با ارائه راهکارهای تخصصی و کارا زمینه را برای رشد و بهره وری آنها فراهم سازیم .

 

همه شما عزیزان میتوانید برای طراحی سایت ، ساخت سایت ، خرید سایت ، گوگل ادز و مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید .

 

 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

بهینه سازی چه نقشی در بازاریابی آنلاین دارد؟
بهینه سازی وب سایت به شما کمک می کند تا بازاریابی آنلاین خود را با کمک فرآیند "دیده شده در وب" سرعت بخشید.

همانطور که قبلا توضیح دادم در بازاریابی آنلاین اولین قدم این است که در فضای مجازی دیده شوید. بهینه سازی دقیقا این کار را انجام می دهد. بیشتر ترافیک وب سایت با جستجوی کاربران وب در موتورهای جستجو ایجاد می شود. به بیان ساده، وقتی موضوع خاصی را در اینترنت جستجو می کنید، دو گزینه دارید: یا آدرس وب سایت را می دانید، در این صورت مستقیماً به آن وب سایت می روید. یا می توانید از موتورهای جستجو برای به دست آوردن اطلاعات در مورد آن موضوع خاص استفاده کنید. اینجاست که بهینه سازی مفید است و وب سایت شما را در جای مناسب قرار می دهد.

اولین قدم در بهینه سازی
اولین قدم در بهینه سازی وب سایت، داشتن درک صحیح از کاربران اینترنت است! شما باید به آنچه که کاربران اینترنت معمولاً به دنبال آن هستند، دقت کنید. به عبارت دیگر، خود را جای آنها بگذارید و عبارت مورد نظر آنها را دریافت کنید.

اجازه دهید این موضوع را با یک مثال بهتر توضیح دهم: فرض کنید وب سایتی دارید که خدمات مرتبط با کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. این خدمات می تواند نمونه سوالات، آزمون های آزمایشی، دوره های آموزشی و ... باشد. اگر من (و احتمالاً شما!) به دنبال خدمات مرتبط با کارشناسی ارشد. کنکوری، احتمالاً دارم عبارت نمونه سوالات کارشناسی ارشد یا دوره های کارشناسی ارشد یا آزمون ارشد کنکور را در گوگل جستجو می کنم. به احتمال زیاد هرگز در اینترنت عبارت "کنکور ارشد" را جستجو نمی کنم، زیرا بسیار کلی است و من را به هدف جستجوی من نمی رساند.

در نتیجه مدیر سایت باید به جای «کنکور ارشد» روی بهینه سازی تمرکز کند. این همان چیزی است که به عنوان استراتژی کلمات کلیدی در بهینه سازی شناخته می شود.



:: برچسب‌ها: بهینه سازی ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

سئو چیست؟

کلمه سئو که این روزها زیاد می شنویم مخفف کلمه Search engine optimization است و به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است. در بازار رقابتی امروز، این موتورهای جستجو بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارند. به طور خلاصه، سئو مجموعه ای از قوانین است که می تواند توسط صاحبان وب سایت (یا وبلاگ) برای بهینه سازی و رتبه بندی وب سایت خود در موتورهای جستجو استفاده شود. به علاوه، این یک راه عالی برای افزایش کیفیت وب سایت شما است که آن را دوستانه، سریع تر و آسان تر می کند.

سئو را می توان به عنوان یک چارچوب نیز در نظر گرفت زیرا کل فرآیند دارای تعدادی قانون یا دستورالعمل، مراحل و مجموعه ای از کنترل ها است.

 نیاز به سئو برای وب سایت ما چیست؟

اکثر کاربران موتورهای جستجو احتمالاً روی یکی از 5 پیشنهاد برتر در صفحه نتایج (SERPS) کلیک می کنند، بنابراین برای استفاده از این مزیت و جذب بازدیدکنندگان یا مشتریان وب سایت به فروشگاه آنلاین خود، باید در بالای لیست باشید.
سئو فقط در مورد موتورهای جستجو نیست، بلکه روش های جستجوی خوب، تجربه کاربر و قابلیت استفاده وب سایت را بهبود می بخشد.
کاربران به موتورهای جستجو اعتماد دارند و حضور شما در جایگاه های برتر برای کلمات کلیدی که کاربر جستجو می کند باعث افزایش اعتماد به وب سایت شما می شود.
سئو برای تبلیغات اجتماعی وب سایت شما مناسب است. افرادی که وب سایت شما را با جستجو در گوگل یا یاهو پیدا می کنند، به احتمال زیاد آن را در فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس یا دیگر کانال های رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند.
سئو برای اجرای صحیح یک وب سایت مهم، وب سایت هایی با بیش از یک نویسنده می توانند به طور مستقیم و غیر مستقیم از طریق سئو سود ببرند. مزایای مستقیم آنها افزایش ترافیک موتورهای جستجو است و مزایای غیر مستقیم آنها داشتن یک چارچوب (چک لیست) مشترک برای استفاده قبل از انتشار محتوای سایت است.
سئو می تواند شما را در خط مقدم این رقابت قرار دهد، اگر دو وب سایت چیزی مشترک را بفروشند، این بهینه سازی موتور جستجو باعث می شود که مشتریان بیشتر و فروش بیشتری داشته باشید.



:: برچسب‌ها: سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از ویژگی های میزبان بپردازیم

دامنه های متعدد
اکثر شرکت های میزبانی وب به شما این امکان را می دهند که تعدادی نام دامنه را در یک حساب میزبانی انتخاب کنید. بنابراین اگر قصد دارید چندین وب سایت در یک شرکت میزبان داشته باشید، قبل از خرید این فاکتور را در نظر بگیرید. در این حالت، مدیریت همه دامنه ها در یک هاست آسانتر است زیرا ایجاد و مدیریت یک حساب کاربری برای هر دامنه خسته کننده و زمان بر است!

اگر شما هم مجبور به خرید یک نام دامنه هستید، بهتر است میزبانی را انتخاب کنید که خرید دامنه را نیز ارائه دهد، اما پیشنهاد می کنیم خرید دامنه و خدمات هاست را از هم جدا نگه دارید تا در صورت نیاز به تغییر، دامنه به هاست قدیمی بستگی نداشته باشد. میزبان ها

گواهی SSL
SSL مخفف لایه سوکت امن است که سایت را رمزگذاری می کند تا از اطلاعات شخصی شما و بازدیدکنندگان محافظت کند. انواع مختلفی از گواهینامه های SSL وجود دارد، برخی برای مشاغل و برخی برای افراد. شرکت های میزبان بزرگ گواهینامه SSL را ارائه می دهند. اما شرکت های امنیتی مستقل نیز این نوع گواهی را ارائه می دهند. گواهی SSL به صورت پیش فرض در شرکت های معتبری مانند ایران هاست فعال است. اگر یک شرکت میزبان گواهی SSL ارائه نمی دهد یا گواهی معتبر ندارد، باید یک جایگزین را در نظر بگیرید. امنیت لایه انتقال (TLS) جایگزینی برای SSL است که امنیت بیشتری را فراهم می کند اما به اندازه گواهی SSL محبوب و در دسترس نیست.

ایمیل های متعدد
ممکن است در حال حاضر به بیش از 2 ایمیل شرکت نیاز نداشته باشید. اما همانطور که سایت شما رشد می کند، به ایمیل های بیشتری نیاز خواهید داشت. به همین دلیل مهم است که به دنبال میزبان وب باشید که آدرس های ایمیل بیشتری را با یک نام دامنه ارائه می دهد. البته همیشه می‌توانید این ویژگی چند ایمیل را از شرکت‌های مستقل دریافت کنید، اما مدیریت آن‌ها در یک حساب میزبانی آسان‌تر است.

نرم افزار فروشگاهی
اگر قصد دارید محصولی را در سایت خود بفروشید، نرم افزار فروشگاهی مناسب باید اولویت اول شما باشد که باید هنگام انتخاب بهترین میزبان وب در نظر بگیرید. شما باید مطمئن شوید که پلن هاست از نرم افزار مورد نظر شما پشتیبانی می کند یا نرم افزاری را ارائه می دهد که می توانید در سایت خود از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که نرم افزارهای درون فروشگاهی یک ویژگی استاندارد نیستند، بنابراین در هنگام خرید خدمات هاست تحقیق خود را انجام دهید و مطمئن شوید که هاست وب نیاز شما را برآورده می کند تا بتوانید سایت فروشگاهی خود را به درستی مدیریت کنید.



:: برچسب‌ها: میزبان ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

در این مقاله قصد داریم هاست اشتراکی و سرور مجازی را توضیح دهیم.

هاست اشتراکی چیست؟
در این روش وب سایت شما فضای سرور را با وب سایت های دیگر به اشتراک می گذارد. در تصویر زیر نحوه عملکرد هاست اشتراکی را در مقایسه با سایر انواع هاست مشاهده می کنید:
از آنجایی که سرور را با سایر وب سایت ها به اشتراک می گذارید، این مقرون به صرفه ترین گزینه است. میزبانی مشترک مانند سوار شدن در اتوبوس به جای رانندگی با ماشین شخصی است. اتوبوس ارزان‌تر است، اما باید در تعداد معینی از ایستگاه‌ها توقف کند تا مسافران دیگر را سوار یا پیاده کند!
اگرچه هاست اشتراکی مشکلی ندارد، اما ممکن است با رشد وب سایت خود با مشکل مواجه شوید. افزایش ناگهانی ترافیک سایت بر زمان بارگذاری تأثیر می گذارد و حتی منجر به پیام های خطایی می شود که برای بازدیدکنندگان نمایش داده می شود. عملکرد وب سایت نیز تحت تأثیر ترافیک سایر وب سایت ها در سرور اشتراکی قرار می گیرد. درست مانند زمانی که در اتوبوس هستید، ممکن است ده ها مسافر دیگر در ایستگاه ها پیاده شوند و سرعت خود را کاهش دهند. یا شاید شما و راننده تنها کسانی هستید که در اتوبوس هستید، که باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود اما کنترل کمتری بر کیفیت تجربه سفر دارید!

هاست اشتراکی برای چه سایت هایی مناسب است؟
هاست اشتراکی یک گزینه محبوب برای مبتدیان و سایت های ساده است، مقرون به صرفه است و نیاز به دانش فنی خاصی دارد. اگر این وضعیت مشابه وضعیت فعلی شما است، پس شما کاندیدای خوبی برای هاست اشتراکی هستید. البته بعد از فعالیت و با افزایش بازدید سایت می توانید هاست خود را ارتقا دهید.

سرور مجازی چیست؟
سرور مجازی مرحله بعد از هاست اشتراکی است. در این گزینه یک سرور واقعی به تعدادی سرور مجازی تقسیم می شود. سرور اصلی با سایر وب سایت ها به اشتراک گذاشته می شود، اما هر سایتی سرور مجازی خود را دارد. از آنجایی که سایت های کمتری روی یک سرور قرار دارند، سایت ها سریعتر بارگذاری می شوند.
درک اصولی که بر زمان بارگذاری سایت شما تأثیر می گذارد بسیار مهم است زیرا در نهایت بر نرخ تبدیل سایت شما تأثیر می گذارد.
هاست مجازی به خوبی هاست اختصاصی نیست، اما بهتر از هاست اشتراکی است و به شما به عنوان صاحب سایت کنترل بیشتری می دهد. اگر این گزینه را انتخاب کنید، دسترسی کامل به روت و کنترل بیشتری روی سرور خواهید داشت، اما در صورت داشتن ترافیک زیاد، هاست مجازی نیز محدود است.
می‌توانیم میزبانی مجازی را به تاکسی تشبیه کنیم، زیرا سرعت آن از اتوبوس بیشتر است، اما هنوز تعدادی از مسافران هستند که سفر شما را محدود می‌کنند!
هاست مجازی برای چه سایت هایی مناسب است؟
حتی وب سایت های کوچک و کم بازدید نیز می توانند از میزبانی مجازی بهره مند شوند. اگر سایت شما دارای عناصر بصری زیادی مانند تصاویر و ویدئوهایی است که زمان آپلود را کاهش می دهد، بهتر است به جای هاست اشتراکی، هاست مجازی را انتخاب کنید.



:: برچسب‌ها: هاست اشتراکی و سرور مجازی ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

پیامدهای حملات سایبری به یک سایت چیست؟ در این مقاله به بررسی یامدهای حملات سایبری به یک سایت می پردازیم

خسارت مالی: اگر وب سایت شما منبع درآمد شماست و البته توسط هکرها تسخیر شده است، در واقع تا زمانی که منتشر و فعال شود، پول خود را از دست می دهید. علاوه بر این، در بدترین حالت ممکن است با از دست رفتن اطلاعات خود مواجه شوید.

 از دست دادن اطلاعات: حمله ای با هدف هک کردن یک سایت، این قدرت را دارد که سایت را به طور کامل نابود کند. بنابراین اگر یک وبلاگ شخصی داشته باشید، در واقع خاطرات با ارزش خود را از دست خواهید داد و اگر یک وب سایت تجاری راه اندازی کرده باشید، به این معنی است که تا زمانی که سایت خود بازسازی نشود، نمی توانید حضور آنلاین داشته باشید.

  سرقت اطلاعات: اگر سایت شما توسط بدافزار به خطر بیفتد، هکرها ممکن است اطلاعات مشتری از جمله رمز عبور یا حتی اطلاعات پرداختی را که هنگام خرید آنلاین در سایت شما وارد یا ذخیره شده است، سرقت کنند. گاهی اوقات هکرها صفحات فیشینگ را در وب سایت ما قرار می دهند که ممکن است قانونی به نظر برسد، اما در واقع برای سرقت اطلاعات ایجاد شده اند. حتی ممکن است ایمیل های فیشینگ دریافت کنید که برای سرقت اطلاعات حساس تجاری یا نصب بدافزار در سایت مورد نظر طراحی شده اند.

تغییر مسیر و لینک های مخرب: هکرها می توانند بازدیدکنندگان را از سایت مورد نظر خود به وب سایتی با محتوای مخرب هدایت کنند که احتمال هک شدن را افزایش می دهد. هکرها همچنین می توانند لینک هایی از یک سایت به سایت شما اضافه کنند تا رتبه آن را در موتورهای جستجو افزایش دهند، اگرچه این لینک ها ممکن است به سایت های مخرب و غیر قابل اعتماد هدایت شوند.

 افزودن به لیست سیاه موتورهای جستجو: هدف گوگل تامین امنیت کاربران خود است و به همین دلیل وب سایت های ناامن را در لیست سیاه خود قرار می دهد. در واقع این بدان معناست که اگر سایت شما توسط چنین سایت هایی مورد حمله و هک قرار گیرد، از نتایج جستجوی مرورگر حذف می شود و دیگر در دسترس کاربران نخواهد بود، زیرا به محض اینکه نام سایت شما جستجو شود، اشتباه می شود. ناامن مواجه خواهد شد.



:: برچسب‌ها: حمله سایبری ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

راهکارهای حفظ امنیت سایت کدام اند؟

سیستم مدیریت محتوا، قالب ها و افزونه ها را فقط از منبع اصلی دانلود کنید
متاسفانه دلیل اصلی به خطر افتادن امنیت بسیاری از سایت ها عدم رعایت اصل دریافت سیستم مدیریت محتوا، قالب ها و افزونه ها تنها از منبع اصلی است. ساختار فایل ها را می توان به راحتی تغییر داد و می توان آنها را با بدافزار، پوسته، هرزنامه و... ترکیب کرد. بنابراین، هر فایلی که از منبع غیر اصلی دریافت شود، می تواند حساس و حاوی انواع بدافزارها باشد. اکیدا توصیه می کنیم برای جلوگیری از مشکلات جدی و به خطر انداختن امنیت سایت خود از این اصل پیروی کنید.

از یک رمز عبور قوی استفاده کنید و از آن محافظت کنید
یکی از مواردی که همه بر آن اتفاق نظر دارند و متاسفانه درصد کمی به آن اهمیت می دهند، بحث استفاده از رمز عبور قوی و محافظت از آن است. یک رمز عبور خوب و قدرتمند باید بیش از 8 کاراکتر داشته باشد، ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک - اعداد و کاراکترهای خاص مانند @,%! و شبیه باشید نکته دیگر محافظت و تغییر آن است. اطلاعات حساس باید به طور ایمن محافظت شوند. خوشبختانه، سیستم هایی مانند Bit Locker و مانند آن می توانند از اطلاعات حساس ما مراقبت کنند. موضوع دیگر تغییر دوره ای رمز عبور است که برای محافظت در برابر حملات brute force باید در فواصل زمانی معینی مانند یک بار در ماه تغییر داده شود.

سطح مناسب دسترسی به اطلاعات را تعیین کنید
تعیین سطح دسترسی مناسب به ویژه برای فایل هایی که حاوی اطلاعات کلیدی مانند اطلاعات پایگاه داده هستند، مهم است. در این صورت باید سطح دسترسی به فایل داده شود تا فقط وب سرور و صاحب فایل بتوانند اطلاعات داخل فایل کانفیگ را بخوانند و به هیچ وجه قابل خواندن و نوشتن نباشد. برای سایر فایل ها و دایرکتوری ها باید یک سطح دسترسی معقول و استاندارد تعیین کنیم و از دادن دسترسی سطح بالا خودداری کنیم.

از مسیر ورود به سایت محافظت کنید
استفاده از قابلیت محافظت از مسیر ورود به مدیریت سایت توصیه می شود. این امر در تامین و کمک به امنیت سایت موثر بوده و در برخی موارد حفاظت اولیه را به همراه دارد. فرض کنید در مواردی نام کاربری و رمز عبور سایت شما به دست یک هکر افتاده است، با این کار می توانید از مشاهده مسیر مدیریت توسط هکر جلوگیری کنید. همانطور که در ابتدای بحث گفته شد امنیت 100% نیست اما با انجام امور امنیتی می توان تا حد زیادی از مشکلات امنیتی جلوگیری کرد و در واقع با انجام صحیح و تامین امنیت سایت می توان روی اقدامات انجام شده در شرایط بحرانی حساب کنید. همچنین تجربه نشان داده است که بسیاری از آسیب پذیری های دیگر با پیکربندی امنیتی صحیح پوشانده شده اند. در بحث امنیت، کوچکترین اقلام نیز اهمیت خاص خود را دارند.

محدودیت های دسترسی و مشاهده را تنظیم کنید
امنیت سایت با تنظیم محدودیت های دسترسی تا حد زیادی بهبود می یابد. در سایت ها می توان با اعمال محدودیت هایی مانند تعریف IP از مشاهده یک مسیر یا فایل خاص توسط افراد خاص جلوگیری کرد. در این حالت، به وب سرور دستور داده می شود که در صورتی که IP کاربر غیر از مقدار یا مقادیر تعریف شده باشد، با پیام ممنوع یا دسترسی ممنوع است. امکان استفاده از این قابلیت در وب سرورهای تحت لینوکس و ویندوز وجود دارد و به راحتی می توان از آن استفاده کرد. پیشنهاد می کنیم از امکان محدودیت IP به خصوص در مسیر مدیریت سایت خود استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: امنیت سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

در این مقاله به چند اصطلاح رایج در طراحی سایت می پردازیم.
سئو چیست؟
SEO مخفف Search Engine Optimization است، همه ما از موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ برای یافتن عباراتی که می خواهیم استفاده می کنیم، حقیقت این است که موتورهای جستجو فقط یک ربات هستند نه یک انسان، بنابراین باید از اصول خاصی برای ساخت محتوا استفاده کنیم. وب سایت ما برای آنها قابل درک است و سعی کنید با استفاده از تکنیک های مختلف در بالای نتایج جستجو قرار بگیرید.
به عنوان یک طراح و برنامه نویس وب سایت، باید از تگ های HTML و موارد دیگری استفاده کنید که محتوای سایت را برای موتورهای جستجو قابل درک می کند. در صورت تمایل می توانید با یک جستجوی ساده (جستجوی سئوی درون صفحه) اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

طراحی ریسپانسیو چیست؟
تا چند سال پیش گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در همه جا وجود نداشتند و مردم فقط با استفاده از رایانه خود در اینترنت گشت و گذار می‌کردند، اما امروزه تعداد زیادی از بازدیدکنندگان یک وب‌سایت از طریق تلفن همراه خود در اینترنت جستجو می‌کنند.
بنابراین وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شود که کاربر بتواند به راحتی مطالب را در دستگاه هایی با صفحه نمایش کوچکتر مشاهده کند، یکی از راه هایی که می توانید این قابلیت را در صفحات سایت خود فعال کنید، استفاده از طراحی وب ریسپانسیو است.
در این تکنیک اندازه صفحات وب متناسب با اندازه صفحه نمایش دستگاه تغییر می کند و به گونه ای نمایش داده می شود که محتوای سایت به خوبی قابل مشاهده و قابل استفاده باشد.

هاست چیست؟
به زبان ساده، هاست به فضایی بر روی سرور اطلاق می شود که می توانید اطلاعات و فایل های سایت خود را در آن آپلود و نگهداری کنید، هاست نیاز به تمدید ماهانه یا سالانه (بسته به ارائه دهنده) دارد و در صورت عدم پرداخت هزینه. دسترسی شما به هاست قطع می شود و سایر کاربران نمی توانند سایت شما را مشاهده کنند.

شرکت های زیادی هستند که در ایران هاست ارائه می کنند، به عنوان مثال یکی از این شرکت ها که خدمات و پشتیبانی خوبی در این زمینه ارائه می دهد، شرکت نتافراز است که می توانید هاست مورد نیاز وب سایت خود را از این شرکت تهیه کنید.

دامنه چیست؟
زمانی که می خواهید یک سایت را مشاهده کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL آن را در مرورگر خود وارد کنید. این URL دامنه نامیده می شود. و برند یک وب سایت است پس بهتر است در انتخاب دامنه سایت خود دقت کنید و نام مناسبی برای سایت خود انتخاب کنید.

همچنین باید هزینه ای سالانه برای دامنه پرداخت کنید که بسته به نوع پسوند دامنه متفاوت است (مثلاً دامنه های ir بسیار ارزان تر از دامنه های com.) هستند. معمولا شرکت های هاستینگ دامنه نیز ارائه می دهند، پس خرید کنید شما همچنین می توانید از طریق همان شرکتی که میزبان آن است برای دامنه اقدام کنید.



:: برچسب‌ها: اصطلاحات طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

وب سایت های زیادی در سراسر جهان وجود دارد، اما هیچ کدام از آنها 26 سال قدمت ندارند. اولین وب سایت جهان، W3، در 6 آگوست 1991 متولد شد. این وب سایت که توسط تیم برنرز لی توسعه یافته است، هنوز در http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html موجود است. در دسترس.
همانطور که با مراجعه به آدرس اینترنتی اولین سایت دنیا مشخص است، این سایت و سایر وب سایت های اولیه که از همان سایت پیروی می کردند، طراحی خاصی نداشتند و از عناصری مانند تصویر، ترکیب رنگ یا فایل صوتی استفاده نمی کردند. به تدریج با معرفی مرورگرهای مختلف توسط نت اسکیپ و مایکروسافت که بازیگران اصلی دوران جنگ مرورگرها در این سال ها بودند، با استفاده از عواملی چون جاوا اسکریپت و HTML، نحوه طراحی گرافیکی و شکل دهی و رندر صفحات وب هموارتر شد. به نظر می رسد که مایکروسافت تأثیر زیادی در این امر داشته است. در سال 2000، با معرفی اولین نسخه اینترنت اکسپلورر برای سیستم های مک که به طور کامل از HTML 4.1 و CSS 1 پشتیبانی می کرد، انقلاب عظیمی در مرورگرها و طراحی سایت به وجود آمد. جالب است بدانید که این اولین مرورگری بود که به طور کامل از فرمت تصویر PNG پشتیبانی می کرد.

مشاغل مرتبط با طراحی وب سایت چیست؟
علاوه بر خود طراحان وب سایت، برای موفقیت و درخشش یک وب سایت در نتایج گوگل، افراد زیادی باید در توسعه و نگهداری آن مشارکت داشته باشند. در واقع، طراحی یک وب سایت تنها آغاز یک فرآیند عالی برای سودآوری یک سایت است.

هنگام راه اندازی یک کسب و کار آنلاین، ابتدا باید یک وب سایت خوب طراحی کنید. در این فرآیند علاوه بر طراح وب، باید با کارشناسان دیگر نیز همکاری داشته باشید. در ادامه در قالب لیستی به بررسی مشاغل و تخصص های مربوط به راه اندازی و نگهداری سایت می پردازیم.

شما به یک طراح گرافیک نیاز دارید تا دکمه ها، چیدمان و لوگوی مناسب را برای شما طراحی کند.
یک متخصص بازاریابی دیجیتال به شما می گوید که از چه استراتژی هایی استفاده کنید تا همیشه با استفاده از تکنیک های بازاریابی آنلاین، بیشترین ترافیک را به سایت خود هدایت کنید.
یک متخصص کپی رایتینگ کسی است که به شما کمک می کند محتوای مرتبط ایجاد کنید و هدف SEO خود را دنبال کنید. همانطور که می دانید امروزه یکی از مهم ترین ابزارها برای افزایش ترافیک موثر به سایت، محتوای مناسب و استفاده از کلمات مناسب است. یک متخصص تولید محتوا در کنار یک متخصص دیجیتال مارکتینگ می تواند حضور شما را در صفحه اول گوگل تضمین کند. البته برای بهتر و موثرتر جلوه دادن محتوای خود می توانید از یک فرد به عنوان متخصص سئو نیز استفاده کنید.
طراح UI یکی دیگر از مشاغل مرتبط با طراحی و نگهداری سایت است. این شخص می تواند در ایجاد معماری اطلاعات، طراحی کاربر محور، طراحی جذاب و همچنین بهبود عناصر ظاهری سایت به شما کمک زیادی کند.
همانطور که می بینید طراحی سایت به دانش فنی و یادگیری اصول کدنویسی و سایت آنلاین محدود نمی شود. در این روش، یا باید تمام تخصص ها را داشته باشید، یا تیمی از متخصصان با دانش فنی مناسب ایجاد کنید.



:: برچسب‌ها: مشاغل طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

در طراحی سایت چه اصولی باید رعایت شود؟ در این مقاله به بررسی برخی از اصول طراحی سایت اشاره می کنیم
ریتم

ریتم به تکرار عناصر مهم در صفحه اصلی اشاره دارد تا بتوانید در سایت خود انسجام ایجاد کنید. به عنوان مثال، شما می توانید با یک کار ساده مانند استفاده از لوگوی خود در تمام محتوا یا استفاده از فونت یک دست، ریتمی ثابت ایجاد کنید که استفاده از وب سایت شما را برای مخاطبان بسیار آسان می کند و از شلوغی و سردرگمی جلوگیری می کند. ازشون اجتناب کن.

سلسله مراتب
همانطور که معمولاً هنگام چیدن و مرتب کردن اقلام با موارد بزرگتر شروع می کنیم، در طراحی سایت نیز باید از سلسله مراتب استفاده کنیم. به عنوان مثال، شما هرگز نام کسب و کار خود را در پایین صفحه وب سایت خود قرار نمی دهید. بر این اساس، پس از نام تجاری و لوگوی سایت خود، عناوین اصلی و موضوعاتی که قرار است در هر صفحه از سایت در مورد آنها صحبت کنید را به ترتیب فهرست کنید. در همان ابتدای صفحه باید به مخاطبان خود نشان دهید که در چه زمینه ای تخصص دارید.

فضای سفید
در طراحی هنری و قرار دادن عناصر (ترکیب بندی) فضاهایی که خالی هستند به فضای سفید معروف هستند، فضای سفید می تواند نقش بسیار مهمی در طراحی بصری وب سایت داشته باشد. اگر کل صفحه وب سایت خود را پر کنید، این کار به ایجاد آلودگی بصری کمک می کند و به هم ریختگی باعث سردرگمی مخاطبان می شود و بلافاصله سایت شما را ترک می کند، بنابراین باید بدانید که به عنوان یک طراح وب سایت باید از فضای خالی کافی استفاده کنید تا وب سایت شما شلوغ و بی هدف نیست
تمامیت
یکپارچه سازی زمانی اتفاق می افتد که تمام عناصر دیگر ذکر شده در بالا با هم جمع شوند تا یکپارچگی ایجاد کنند. این ادغام به مخاطب اجازه می دهد تا به راحتی با وب سایت شما ارتباط برقرار کند.
ممکن است در ابتدا نتوانید طراحی وب سایت خود را یکپارچه کنید و ممکن است لازم باشد چندین بار این کار را انجام دهید تا یکپارچگی مورد نیاز را ایجاد کنید، اما هنگامی که یکپارچه شدید، متوجه خواهید شد که کدام عناصر. آنها در طراحی وب سایت شما ضروری هستند، که به شما امکان می دهد موارد غیر ضروری را حذف کنید تا بتوانید سایتی یکپارچه داشته باشید که توجه مخاطبان خود را به خود جلب کند.



:: برچسب‌ها: اصول طراحی ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari

وب چیست؟
شبکه جهانی وب یا به اختصار www، بخشی از اینترنت است و دارای منابعی از صفحات وب است که هر یک دارای URL خاصی هستند و توسط آنها مسیریابی می شوند. کاربر می تواند با وارد کردن صفحه وب مورد نظر در مرورگر به صفحه وب دسترسی پیدا کند. آدرس وب سایت شما دارای چندین بخش است:

پروتکل (http یا ftp)
www (محیط خدمات اینترنتی)
نام دامنه یا نام سایت
پسوندهای دامنه (com .org، .ir، .net و…)
این قسمت حاوی اطلاعات سایت است و صفحه اصلی سایت index.html نام دارد که شامل متون و تصاویری است که طراح سایت نحوه چیدمان آن را تعیین می کند.

وظایف یک طراح وب چیست؟
وظایف یک طراح وب بستگی به این دارد که چه بخشی از سایت را عهده دار طراحی و ساخت آن است. راه اندازی یک وب سایت حرفه ای به دو تیم یا دو نفر نیاز دارد. تیمی برای طراحی شکل و ظاهر سایت و تیمی برای طراحی کد سرور و کدهایی که برای کاربران قابل مشاهده نیست.

انواع طراحی سایت چیست؟
در این مقاله قصد داریم انواع طراحی سایت را بررسی کنیم. سایت ها به دو دسته کلی وب سایت استاتیک و وب سایت پویا تقسیم می شوند.

در سایت های استاتیک یا استاتیک:
فقط قسمت جلو انجام می شود یعنی مطالب سایت فقط یک بار جمع آوری می شود و هر صفحه از سایت جداگانه طراحی و بارگذاری می شود. در این سایت ها هرگونه تغییر باید توسط طراح و کارشناس سایت انجام شود. این مدل معمولاً برای طراحی وب سایت های ارجاعی (که محتوای آنها برای مدت طولانی تغییر نمی کند) استفاده می شود.

سایت پویا:
در طراحی این سایت ها هم جلو و هم پشت برنامه ریزی می شود. سایت های پویا نیاز به تغییر مداوم محتوا دارند و با توجه به کاربرد سایت طراحی و توسعه می یابند. در سایت های داینامیک، برنامه نویس مسئولیت پویایی وب سایت را بر عهده دارد و باید اسکریپتی طراحی کند تا سایت کاملاً پویا باشد.

اما آنچه در زیر می آید بررسی این سوال کلی است که "کاربرد طراحی وب چیست و هدف از طراحی آن چه می تواند باشد؟" در دنیای امروز، یک سایت تقریبا برای هر هدفی طراحی شده است تا به عنوان پایگاه اطلاعاتی، فروش و غیره مورد استفاده قرار گیرد. موفق ترین این سایت ها آنهایی هستند که اصول طراحی و بهینه سازی سایت را برای نمایش مطالب به مخاطبان خود رعایت کرده اند. طراحی و ساخت یک وب سایت کارآمد و موفق باعث می شود که جدیدترین محصولات با مشخصات کامل آنها در کمترین زمان ممکن در اختیار مخاطبان قرار گیرد که این امر موجب رشد مشتریان و افزایش سود فعالیت اقتصادی می شود.



:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : pari
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد